jedna świeca żarowa nie działa można jeździć

Baza wyszukanych fraz

emilusia portal

Temat: problemy z zimnym TD
Mam bravo 1,9TD GT z 1997 roku więc taki prosty diesel. Mam problem z odpalanie na zimnym silniku, a dokładniej mam odczucie że silnik początkowo łapie jakby jednym tłokiem-są takie okresowe uderzenia silnika(wstrząśnięcia) jak się kręci rozrusznikiem. Wcześniej jak były większe mrozy ojciec zdjął rure od kolektora dolotowego i dmuchnął ciepłe powietrze od razu mu się poprawiło(wcześniej można było kręcić i kręcić dopóki dymek by poszedł z rozrusznika a by nie załapał). Pewnie jest to problem z świecami żarowymi i mam pytanie czy jest jakaś kontrolka odnośnie stanu świec?? i jak je szybko sprawdzić czy działają, bo jak zauważyłem to jet zupełny brak dostępu do nich oprócz jednej. Jeżeli ktoś ma jakieś inne pomysły co do powodu kiepskiego palenia fiacika to śmiało...

Pozdrawiam:)
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=860



Temat: Nie odpala, świece czy akumulator
Ubiegłej zimy nie miałem ani razu problemu z odpaleniem silnika, a dzisiaj nie mogę odpalić przy -13, auto stało od wtorku nie jezdziłem. Jak przekręcam kluczyk z pozycji mar w avv, to nie świeci mi się kontrolka "spiralka" od świec żarowych (czy to znaczy, że padły świece) wcześniej wydaje mi się że też nie zawsze się zaświecała, ale może było ciepło to nie musiała, czy może jednak za każdym razem powinna się zaświecić. Silnik coś próbuje mielić ale nawet nie próbuje zaskoczyć. Jak sprawdzić czy to może aku, wiem że jak włożę inny i odpali to znaczy, że aku ale nie mam skąd wziąć drugiego żeby sprawdzić.
A jak np. włożę inny aku lub podłącze poprzez kable rozruchowe i silnik opali to będzie znaczyć że padł aku i świece są ok, czy tylko tyle że padł aku a świece nie wiadomo, czy może jak padły świece to nawet przy sprawnym aku nie odpalę ?

A może być tak, że jak padł aku to nie włączają się świece czy jakoś tak to może działa
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=2902


Temat: Problemy z obrotami silnika....
1. Dołączę do głosów na "jest OK - tak ma być". Z własną obserwacją, że podniesienie obrotów jest jak gdyby dwustopniowe:
- ze względu na temperaturę silnika (podniesienie do ok. 1050 obr/min - przy wyłączonym ogrzewaniu i nadmuchu),
- ze względu na ogrzewanie/nadmuch (przy zimnym silniku i przestrzeni pasażerskiej następuje dodatkowe podniesienie obrotów do ok. 1200 obr/min); tu muszę jeszcze dodać, że u mnie podwyższenie obrotów występuje też (o ile dobrze pamiętam) latem przy intensywnym chłodzeniu z wykorzystaniem klimy.

2. Co do dygresji na temat trzech świec dogrzewających: to ciekawa sprawa. Po prześledzeniu schematu nurtują mnie pytania:
- czemu nie są one na jednym przekaźniku, podobnie jak świece żarowe silnika - czy to chodzi o większy pobór prądu, czy też są w jakiś sposób niezależnie pojedynczo włączane/wyłączane w zależności od jakiegoś parametru;
- ze schematu wynika, że dwie świece są przyłączone do układu elektrycznego poprzez kostki, natomiast jedna z nich nie - z czego to wynika;
- a może te "świece" to jakieś elementy grzejne spalinowego dogrzewacza - np. żeby zainicjować zapłon i spalanie paliwa (na zasadzie rozpalenia w piecu), być może dogrzewacz działa jako katalityczny piecyk - wtedy żeby w ogóle zainicjować reakcję trzeba by było go podgrzać na początek, a potem już tylko zasilać paliwem?
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=3003


Temat: Problem z odpalaniem
Mam Octavkę z 2000r. 1,9 TDI 81 KW/110KM.Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem,ale o dziwo nie na zimno tylko jak jest rozgrzana.Wymieniłem już czujnik temperatury silnika,świece żarowe działają dopiero przy minusowych temperaturach.To odpada.Poradżcie co robić?Jedni mówią,że to może być zużycie silnika.On ma przejechane 265 tys.Ale to tylko takie gadanie.Czekam na posty!
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=20435


Temat: mryga lampka od świec żarowych
U mnie pojawił sie ten sam problem. Miga kontrolka świec żarowych - światła stopów działają. Kupiłem ten czujnik, zamontowałem i sprawa z migającą kontrolką swiec skończyła się na dobre. Czujnik w jednym sklepie kosztował 35zł - ale byl jakis dziwny - tzn, fioletowy i miał inny wygląd, choć pasował. Poszedłem do drugiego sklepu, kupiłem za 45zł inny ale z wyglądu w 100% taki jak wyglada stary. Zamontowałem i gra. A już się obawiałem, ze to pompa wtryskowa daje o sobie znać. Przy zamontowaniu trzeba pamietać, aby wyciągnąć ten stycznik, który dotyka pedał hamulca - trzeba go wyciagnąć na max - wyjdzie na okolo 3 -5 cm. Wtedy trzeba go zamontowac w otwór - pedał hamulca nadal musi byc wcisniety. Gdy czujnik bedzie siedzial na dobre w gnieździe (wsadzamy go i przekrecamy o okolo 45stopni - trzeba dokladnie przyjrzec sie czujnikowi - na nim sa dwie różne wypustki, pasujące w dwa inne otwory), puszcamy pedał hamulca, wtedy stycznik, który styka się z pedałem hamulca, z wcześniej wspomnianych 3-5 cm - zrobi się okolo 1 cm - wejdzie do środka. I po sprawie. Oczywiście, trzeba wcisnąć wtyczkę do gniazda w czujniku
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=5036


Temat: nie mam pojęcia co to jest za część
w moim tzw Przekaźniku sterowania świec żarowych do podgrzewania cieczy chłodzącej, jednej ze śrubek nie można było odkręcić, więc przewierciłem śrubkę na wylot, ale przy tym tak się nagrzała że plastik na około zaczął się topić i mam teraz problem, jak sprawdzić czy ten przekaźnik wogóle działa, czy to że wskazówka temperatury wody w chłodnicy wskazuje poprawną temperaturę może być takim wyznacznikiem ? i drugie pytanie ten wężyk wychodzący ze ścianki przy lewej kolumnie patrząc na zdjęcie, jest u mnie trochę mokry jak by był nieszczelny, od czego on jest?
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=7442


Temat: 1,9 TDi 110 kM, 1997 r.-brak mocy
Poczytałem podobne tematy na tym forum ,ale u mie chyba problem jest bardzie złożony. Na początku było jak u innych kolegów tj. słaby motor na 4-tym biegu, restart silnika i wszystko było ok do następnego razu. Teraz to już nie działa , włączają się swiece żarowe podczas jazdy(motor muli w tym czasie) by za chwilę jechać dalej, ale ostatnio pobija wszystko tj. gaśnie w czasie jazdy, by po dziestu sekundach odpalić.Tu moje przemyślenia są dwutorowe: auto ma dodatkowe zabezpieczenie, odcinające dopływ paliwa i rozrusznika.W chwili wolnej wywale to cudo. No i błąd :575-ciśnienie w kolektorze dolotowym. Tydzień był u "fachowca", ale ten nic nie wskórał. Ciekawostka: turbina po kasacji błędów raz chodzi, raz nie, jak jej czapka stoi. Następnym krokiem będzie zajrzenie do niej i chyba kupno zaworu N-75. Kupiłem interfejs i vag com z netu. Po kasacji błędów 1,2,3, i 4-ty bieg no i znów to samo. Kupiłem czujnik ciśnienia w w/w kolektorze i dalej nic. Kąt wyprzedzenia wtrysków i dawki paliwa na wtryskach ok. Natomiast za duże jest ciśnienie doładowania(chyba dobrze się wyrażam) o ok. 1400 mbar w stosunku do wzorcowego. Drugi raz nie dam się wrobić w w "fachowca", który nic nie zrobił, a najgorsze, że golfik musi jeżdzić do pracy ze mną. Stąd prośba o sugestie, porady, wszystko rozbija się o pieniądze, ale nikt na tym forum nie ma ich za dużo.Pozdrawiam.


Zrobiłem co kolega zalecił i to działa , a wiara u mnie była mała. Dziękuję!!!
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=12163


Temat: Astra 2.0 DTL - problemy z odpaleniem na zimnym silniku

Też miałem problem z odpalaniem zimnego motoru (2.0 DI 16V). Wyjąłem świece żarowe - sprawdziłem na krótko - grzały, więc nie wymieniałem. Wymieniłem filtr paliwa - zapieprzony był, że hej (w wanience z ON zabarwiło olej napędowy na czarno, że strach). Oczywiście odpowietrzyłem układ przy wymianie filtra. No i jeszcze coś - mechanik powiedział mi, żebym po wyłączeniu się kontrolki świec żarowych na desce rozdzielczej odczekał jeszcze jakieś 3 sekundy i dopiero odpalał, bo świece się tak od razu nie wyłączają, tylko jeszcze przez jakiś czas grzeją - stosuję się do tego i działa. Jak odpalam autko od razu, jak zgasną, to go mocno telepie. A jak po 3 sek. to jest git. A na przyszły rok wymienię świece. Myślę, że przyczyną był filtr paliwa (auto kupiłem w Niemczech w sewisie i jeździło na niemieckim ON jakieś 15 tys. km a filtr był zawalony) - aż strach pomyśleć jak będzie wyglądał filtr paliwa po 10 tys. km (tak wymienię) na "polskim" ON?
Hej.


Moze w niemcowni nie wymieniali bo ja jakos zrobilem juz 40 tys na paliwie z NESTE i filtr czysciutki. Jak auto przywiozłem z Holandii to filtry byly wymienione jakies 3 miesiace wczesniej i tez byl filtr czysty.
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=4379


Temat: zimny rozruch w nowym nabytku

Witam.
żeby sprawdzić czy przekaźnik się załącza wystarczy wziąć mocną żarówkę i jeden kabelek przyłożyć do listwy do której są przykręcone świece żarowe a 2gi gdzieś do masy np. bloku silnika jak będzie się świeciła bardzo słabo to znaczy ze przekaźnik działa ale przepuszcza mały prąd i świece nie grzeją lub bardzo słabo -> wystarczy przeczyścić, jeżeli nie świeci całkiem no to sprawa oczywista w ogóle nie podaje.

Pozdrawiam.


A czy po uruchomieniu silnika żarówka powinna zgasnąć czy pali się nadal. Bo ja sprawdziłem swój przekaźnik takim sposobem co napisałeś wyżej i jak włączam stacyjkę to żarówka się pali ale po odpaleniu silnika nie gaśnie. Czyli prąd idzie cały czas na świece ? Włożyłem przekaźnik od golfa i żarówka gaśnie i jeszcze po jakiś 5 s przekażnik pyknie. A stary originalny mi nie pykał. Czyli chyba muszę kupić orginalny przekaźnik do
Astry. Wiecie ile kosztuje ? Bo na tym z golfa chyba nie ma co jeździć ?
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=4271


Temat: Świeca żarowa - co jak migocze?
witam, podepnę sie pod temat... mianowicie niedawno jak jeszcze były mrozy jeżdziłem na krótkich trasach, za którymś razem odpaliłem auto a ono samo przegazowało do ok 2000 tys. obrotów po czym obroty spadły i auto zachowywało sie prawie normalnie tzn obroty na luzie ok 950 , tyljko był jakby zamulony...no i świeciła sie kontrolka świec żarowych- dzieje sie tak na gorącym siniku-tylko; pojechałem na vaga diagnoza- błąd elektrozaworu odcinajacego paliwo (samochód gasł normalnie) (kod 1237/n 109), tak więc sprawdzono kable od tego elektrozaworka, czujnika temp.- diagnoza elektryk nie wie...choć zrobił obejście tego elektrozaworu tzn nzasilanie nie szło z komputera tylko o d bezpieczników a komputer został zadowolony czym innym - efekt objawów przegazowania nie było- tylko sie świeciła kontrolka świec żarowych bo jednak komp. coś nie pasowało; nastepnie cordi poszła do dieslowca(po usunieciu innowacji) a tam sprawdzili: czujnik obrotów(?)- tzn fizycznie dostali sie do niego i wyjeli.., wspomniany wcześniej elektrozaworek przy pompie wtr. oraz czujnik temp....no i nic wszystko ok a objawy nadal są- ba nawet podmienili czujnik temp. i nic to samo jednak okazało sie że jak komputer ma w pamięci błaąd czujnika temp. to wszystko działa znakomicie ...jak się go skasuje to wraca do poprzednich objawów....jeżdze na razie tak ale troche strach bo niby ok ...ale nie wiadomo co to i co może jeszcze spowodować...dodam, że auto miało kolizje w grudniu choć komputer niby nie ucierpiał ....i miało problemy z abs - czujnik lewego tylniego koła...pomóżcie ...bo przedwcześnie wyłysieje , dodam że chodzi o cordobe 1,9 tdi vario , abs , klima
pozdrawiam
Źródło: cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=279


Temat: [V70 TDI] POMOCY urwane swiece żarowe!!!
Jak w temacie, potrzebuje pomocy. Okazalo się, że w moim aucie swiece żarowe mają urwane gwinty. Do tego wszystkiego żadna nie działa. Czy znacie kogoś kto podejmie się rozwiercenia lub jakiegoś innego sposobu, żeby wyjąć świece, bez ściągania głowicy.

Jeszcze kilka stopni spadnie temp. i w ogóle go nie odpale. W Warszawie na Dęblińskiej jest zakład, który robi takie rzeczy, ale trzeba przyjść z głowicą. Poza tym koszt zrobienia jednego gniazda to 200 zl!!! Koszt uzywanej głowicy to jakies 1500 zl.

Prosze o rade, jestem załamany...

pozdrawiam
Marcin
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=9440